Мэта: азнаямленне з творамi Міхася Пазнякова «Помнік герою». Алеся Махнача «Юныя абаронцы»
Гукавая размiнка
-- Прачытайце верш. Правiльна вымаўляйце гукi [ ц’], [ ч], [ р]
Тры чарадзеi.
Тры чарадзеi на свеце жывуць.
Утрох яны сеюць,
Утрох яны жнуць.
Тры чарадзеi на свеце жывуць,
Iх Працаю, Дружбаю, Мiрам завуць.
-- Каб сеяць, жаць i добра жыць, што чалавеку трэба?
-- А цi заўсёды людзi жылi шчаслiва i мiрна?
Чытанне верша Міхася Пазнякова «Помнік герою» самастойна
-- Пра што гаворыцца ў вершы?
Паўторнае чытанне верша ўслых
Аналiз зместу верша
-- У гонар каго ўзведзены абелicк ля дарогi?
-- Як пахавалi героя ў час вайны? Чаму так?
-- Як ушаноўваюць памяць загiнуўшага салдата?
-- Што зрабiлi жанчыны-удовы?
-- Аб чым спявае малады клён салдату?
-- Чаму на абелiску не напiсана iмя салдата?
-- Чаму вы так лiчыце?
Прачытайце калi ласка яшчэ раз верш.
Абагульненне па тэме ўрока
--Што вас кранула ў гэтым вершы?
--Да якой высновы вы прыйшлi?
Дамашняе заданне: выразнае чытанне верша Міхася Пазнякова «Помнік герою».
Алесь Махнач «Юныя абаронцы»
--Цi толькi салдаты змагалiся ў гады Вялiкай Айчыннай вайны?
Зараз вы прачытаеце тэкст пра дзяцей, якiя таксама былi абаронцамi нашай Радзiмы.Але спачатку пазнаёмцеся з невялiчкiм паведамленнем.
Нядзельным ранкам 22 чэрвеня 1941 года фашысцкая Германiя напала на заходнiя рубяжы нашай краiны.
Страшэннае слова «ВАЙНА!» выклiкала жах, разгубленнасць, збянтэжанасць. Людзi зразумелiўсю небяспеку навiслай пагрозы. I першымi на сябе прынялiўдар салдаты Брэсцкай крэпасцi.
Брэсцкая крэпасць – умацаванне для аховы заходнiх межаў Расii – пабудавана ў 30—40-я гады XXI стагоддзя на месцы старога Брэста. Агульная плошча 4кв.км, даўжыня крэпасной лiнii – 6,4 км. Цытадэль складае двух’ярусная казарма з 500 казематамi, даўжынёй 1,8км i 4 варотамi.
На пачатак Вялiкай Айчыннай вайны ў Брэсцкай крэпасцi былi размешчаны войскi Чырвонай Армii.
22 чэрвеня 1965 года да 20-годдзя Перамогi над фашыстамi прысвоена ганаровае званне крэпасць-герой, уручаны ордэн Ленiна i медаль «Залатая зорка». На тэрыторыi Брэсцкай крэпасцi створаны музей.
Самастойнае чытанне тэксту
--Што рабiлi дзецiў крэпасцi?
Слоўнiкавая работа на с.75 падручнiка
Паўторнае чытанне тэксту
Аналiз твора
-- Што адбывалася ў Брэсцкай крэпасцi?
-- Якiм быў падвальны лазарэт?
-- Што рабiлi дзяўчынкi Валя i Нюра?
-- Якi загад даў камандзiр?
-- Цi быў выкананы яго загад? Чаму?
-- Як змагаўся паранены салдат з ворагам?
-- Якую дапамогу аказвалi дзецiцяжкапараненым байцам?
-- Цi лёгка было дзецям дапамагаць дарослым?
-- Як усё гэта характарызуе раненага байца i дзяўчынак?
-- Як бы вы паступiлi на месцы дзяцей?
Вынiк
-- Над чым вас прымусiў задумацца гэты твор?
-- Якi вывад вы зрабiлi для сябе?
Дамашняе заданне
Падрабязны пераказ часткi«Подзвiг пагранiчнiка Бабронка» з дапамогай складзенага плана.
раскрыть » / « свернуть