Прыназоўнік як службовая часціна мовы. Асноўныя значэнні прыназоўнікаў (азнаямленне)
Мэты і задачы:
- вывучыць марфалагічныя асаблівасці прыназоўніка;
- умець знаходзиць прыназоўнікі ў сказе; вызначаць сінтаксічную ролю прыназоўнікаў;
- выпісаць і рабіць сінтаксічны разбор словазлучэнняў з прыназоўнікамі;
- вучыць правільна ўжываць прыназоўнікавыя словазлучэнні ў вусным і пісьмовым маўленні.
Заданні:
- Актуалізацыя апорных ведаў
Неабходна ўспомніць:
- што такое назоўнік?
- што з’яўляецца займеннікам?
- што такое лічэбнік ?
- што з’яўляецца словазлучэннем?
- Вывучэнне тэарэтычнага матэрыялу
Самастойная праца з падручнікам, знаёмства з §33 – 34, чытанне правіла, робячы пазнакі на палях.
- Самастойная праца
А) Прачытайце тэкст А.Вярцінскага “Чалавек маленькага роста”. Што думае пра чалавечую прыгажосць паэт?
“Чалавек маленькага роста,
Чаму не рос, па чыёй віне?”
Чалавек адказвае проста:
“Гэта залежыць не ад мяне”.
“Чалавек маленькага розума,
Мог ты быць разумнейшым ці не?”
Чалавек гаворыць цвяроза:
“Гэта залежыць не ад мяне”.
“Чалавек душы маленькай,
Мог ты лепшым быць ці не?”
Чалавек маўклівы нейкі,
Не адказвае ён мне.
Мабыць, цяжкае пытанне.
Чалавек маўчыць нездарма.
Хібам нашым ёсць апраўданне,
Подласці апраўдання няма.
Неабходна выпісаць у сшытак словазлучэнні, у састаў каторых уваходзіць прыназоўнік, паставіць сэнсавае пытанне ад галоўнага да залежнага слова.
Б) выканаць 246 практыкаванне (вусна);
В) Перакласці на беларускую мову:
Болеть гриппом, пойти за земляникой, беспокоиться о детях, обратиться по адресу, похожий на отца, договориться о встрече, послать за дежурным, жениться на подруге, тополь выше берёзы.
4. Дамашняе заданне
§33-34, практыкаванне 251
раскрыть » / « свернуть